مراسم تكریم و معارفه مدیركل ثبت اسناد و املاك استان هرمزگان انجام شد

مراسم تكریم و معارفه مدیركل ثبت اسناد و املاك استان هرمزگان انجام شد آی وكیل: با حكم معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور، سید عبد الرسول حسینی بعنوان مدیركل ثبت اسناد و املاك استان هرمزگان منصوب و ارائه شد.


به گزارش آی وكیل به نقل از ایسنا، در این مراسم كه با حضور سید محمد هاشمی مقدم معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاك كشور، مدیران كل دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل و دفتر بهبود عملكرد مدیریت و بازرسی سازمان ثبت، رئیس كل دادگستری و نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، معاون امور اسناد سازمان ثبت با اشاره به لزوم و اهمیت تثبیت مالكیت تمامی اراضی و املاك كشور به ویژه اراضی ملی و دولتی، اظهار داشت: امروز اقتدار نظامی و امنیتی ما در حدی است كه همه مرزهای كشور تحت سیطره و كنترل است و همپای آن باید در تمامی املاك و اراضی كشور نیز تثبیت مالكیت تحت سیستم كاداستر صورت پذیرد.
وی ادامه داد: متأسفانه به دلایلی همچون كمبود اعتبارات، نیروی انسانی و عدم جدیت و همراهی دستگاههای مرتبط هنوز قسمت زیادی از اراضی ملی و دولتی سنددار نشده و باید هرچه سریعتر دستگاههای متولی كه مسئولیت حراست از این اراضی را بر عهده دارند پای كار بیایند.
هاشمی مقدم گفت: سازمان ثبت حتی در خیلی از زمینه ها با حداقل امكانات نیز جهت تثبیت مالكیت و حفظ اراضی ملی تلاش نموده اما محرز است كه این دستگاهها باید برای حراست از این منابع، متقاضی ثبت باشند و مقدمات لازم برای این كار بوسیله سازمان ثبت را فراهم آورند.
وی در زمینه ترغیب مردم به انجام معاملات رسمی اضافه كرد: در مقطعی طولانی اتفاقاتی افتاد كه منجر به ترویج اسناد عادی شد و متأسفانه الان خیلی از نقل و انتقالات املاكی كه در دفاتر املاك نیز ثبت شده اند به صورت عادی انجام می گیرد كه این مسئله موجب ایجاد مشكلات زیادی همچون پولشویی در بخش خرید و فروش املاك شده است.
وی افزود: سازمان ثبت به جهت جلوگیری از این مسائل طرح ارتقاء سند رسمی را به مجلس عرضه كرده تا در صورت تصویب هرگونه نقل و انتقال عادی املاك نسبت به املاك دارای سابقه ثبتی ممنوع گردد و از مجلس تقاضا داریم كه در وضعیت كنونی كه شاید برخی به دلیلهای مختلف تمایلی برای ثبت رسمی ندارند و این كار ضررهای زیادی را متوجه حاكمیت می كند، با تصویب آن گام بزرگی جهت جلوگیری از تضییع حقوق دولت و مردم برداشته شود.
معاون امور اسناد سازمان ثبت با اشاره به تحول فرآیندهای ارائه خدمت این سازمان در یك دهه اخیر و ضرورت تكمیل این فرایندها گفت: این سازمان با فراهم آوردن زیرساختهای لازم برای تسهیل امور مردم همچون دریافت آنی مالیات هنگام نقل و انتقالات، ابراز امیدواری كرد كه سازمان امور مالیاتی نیز همكاریهای لازم را در این زمینه برای جلوگیری از مراجعات مكرر مردم به انجام برساند.
علی صالحی رئیس كل دادگستری استان هرمزگان نیز در این مراسم، سازمان ثبت را منشاء خیلی از خدمات مهم در جهت حل مسائل قضایی كشور عنوان نمود و اظهار داشت: اگر آگاهی مردم نسبت به ثبت رسمی افزایش پیدا كند، شاهد شفافیت زیادی در معاملات و ایجاد نظم عمومی خواهیم بود.
وی ظرفیت ادارات اجرای اسناد رسمی سازمان ثبت را به جهت كاهش بار مراجع قضایی بسیار مهم دانست و خواهان تقویت این ادارات متناسب با حجم مراجعات مردمی شد.
هاشمی تختی نماینده مردم بندر عباس در مجلس شورای اسلامی نیز با تقدیر از عملكرد خوب ثبت استان، نسب به حل مشكلات بودجه ای و كمك به تصویب طرح های پیشنهادی و مورد نیاز سازمان ثبت اسناد و املاك كشور از طرف مجمع نمایندگان استان در مجلس قول مساعد داد.
سید مهدی هاشمی مدیركل سابق ثبت استان هم با ارائه گزارش عملكرد این اداره كل در ضمن دوره هفت ساله مدیریت خود، به تهیه نقشه و تثبیت مالكیت حدود 98 درصد از اراضی منابع طبیعی در استان هرمزگان اشاره نمود و اظهار داشت: صدور بیشتر از 3 هزار سند مالكیت در بافت های ناكارآمد شهری، صدور سند 12 هزار و 106 قطعه از اراضی دولتی، آرشیو الكترونیكی تمامی پرونده های ثبتی استان غیر از پرونده های اجرا و ثبت شركتها، مختومه شدن 4 هزار و 732 پرونده اجرای اسناد رسمی، وصول 6 هزار و 936 میلیارد ریال مطالبات معوق بانكی، ثبت بیشتر از 95 هزار واقعه ازدواج و بیشتر از 18 هزار واقعه طلاق و واریز بیشتر از 166 میلیارد تومان به خزانه كل كشور از دیگر فعالیت های ثبت استان در ضمن این دوره هفت ساله بوده است.
سید عبدالرسول حسینی مدیركل جدید ثبت اسناد و املاك استان هرمزگان نیز كه پیش تر بعنوان معاون امور املاك و كاداستر اداره كل ثبت استان فارس مشغول به خدمت بوده، در این مراسم ضمن بیان اولویت های برنامه ای این اداره كل به ویژه اجرای عدالت و رعایت حقوق حقه مردم، بر تسهیل روند تنظیم سند رسمی تاكید كرد و اظهار داشت: اگر همه املاك دولتی تثبیت شود، با حذف بخش استعلامات دولتی در روند تنظیم اسناد مردم، پروسه زمانی و اجرایی صدور اسناد رسمی به شدت كاسته می شود.
اعضای شورای قضایی استان، مدیران دستگاههای دولتی، اعضای هیئت مدیره كانون سردفتران و دفتریاران و تعدادی از سران دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق، از دیگر حاضرین مراسم تكریم و معارفه مدیركل ثبت اسناد و املاك استان هرمزگان بودند.




منبع:

1398/06/28
20:35:06
5.0 / 5
5179
تگهای خبر: اسناد رسمی , پرونده , حقوق , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
سایت مرجع رسمی وکالت آی-وکیل : حقوق مالکیت محفوظ است.

وکیل

وکالت

وکیل پایه یک

دادگستری

موکل

جستجوی وکیل مجرب

وکیل

بررسی وکیلها

دادگستری

وکالت خانوادگی

وکالت ماهر

وکیل ماهر

دادگستری

خانواده