رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی:

مردم نمی توانند 400 میلیاردشان را پس بگیرند

مردم نمی توانند 400 میلیاردشان را پس بگیرند به گزارش آی وكیل رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران اظهار داشت: ۴۰۰ میلیارد تومان از پول مردم در حساب های شركت های هواپیمایی داخلی و خارجی است؛ مردم سرگردان مانده اند و نمی توانند پولشان را پس بگیرند.


به گزارش آی وکیل به نقل از ایسنا، حرمت الله رفیعی حدود یک هفته پیش در نامه ای خطاب به برخی از شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی اخطار داد اگر بدهی سفرهای کنسل شده را تسویه نکنند از آنها شکایت خواهد نمود. او قبل از تعطیلات نوروز، زمانی که وزراتخانه های راه و گردشگری در بخشنامه هایی از شرکت های هواپیمایی و تاسیسات گردشگری، همچون هتل ها خواستند پول سفر و پروازهای کنسل شده مردم را بدون کسر جریمه مسترد کنند، نامه ای به رئیس قوه قضاییه نوشت و نسبت به کم کاری هتل ها و ایرلاین ها و فشار نهادهای نظارتی که فقط به آژانس های مسافرتی وارد شده است، معترض شد و ورود دستگاه قضا به این جریان، قبل از حاد شدن مشکل را ضروری دانست. بعد از گذشت نزدیک به دو ماه از آن زمان، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی همچنان می گوید که شرکت های هواپیمایی و هتل ها نسبت به استرداد پول مردم اقدام نکرده اند.
خیلی از مسافران که با شیوع کرونا و بسته شدن مرزها و لغو پروازها ناچار به کنسلی سفر شدند همچنان بین آژانس های مسافرتی، ایرلاین ها و هتل ها سرگردان و بلاتکلیف مانده اند؛ آژانس هایی که می گویند هنوز ایرلاین و یا هتلی پولی را برنگردانده که با مشتری تسویه کنند و ایرلاین ها و هتل هایی که خویش را در آستانه ورشکستگی می بینند و به این بهانه، استرداد پول مردم را به تعویق می اندازند.
حرمت الله رفیعی ـ رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران ـ که تا یک هفته پیش رقم بدهی شرکت های هواپیمایی به آژانس های مسافرتی و مردم را بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام نموده بود، اینک در مصاحبه ای تلویزیونی اظهار داشت: بررسی های میدانی و گزارش های تازه نشان داده است رقم بدهی ایرلاین ها (داخلی و خارجی) به ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است و مبلغی هم در اختیار هتل های داخلی و خارجی قرار دارد.
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی با بیان این که پول مردم چند ماه است در حساب های ایرلاین ها مانده؛ رقم های سنگینی که با آن کاسبی می کنند، اضافه کرد: چه کسی باید به این ماجرا وارد شود؟ مردم به امیدی منتظر سفر بودند، حالا به علت این که بیماری آمده و جبر بوده نتوانستند سفر بروند و باید پولشان مسترد شود.
او تاخیر ایرلاین ها و هتل ها در استرداد وجوه مردم را عامل تشدید بی اعتمادی به آژانس های مسافرتی دانست و خاطرنشان کرد: مردم پولشان را به آژانس های هواپیمایی و مسافرتی پرداخت کرده اند و آنها را می شناسند ولی واقعیت این است که آژانس ها فروشنده محصولات دیگران هستند و پول مردم را مستقیم در اختیار ایرلاین ها و هتل ها قرار می دهند.
وی ادامه داد: مردم نمی توانند پولشان را مسترد کنند، دفاتر خدمات مسافرتی هم این قدر توان ندارند که ایرلاین ها و هتل ها را مجاب به این کار کنند.
رفیعی اظهار داشت: به کرات از مسؤولان بخصوص دستگاه های نظارتی درخواست کردم و مکاتباتی را با دوائر قضایی انجام دادم و به رئیس قوه قضاییه و معاونت پیشگیری این قوه نامه نوشتم که باید وارد شوند، چون ظاهرا پیگیری این مورد از حوزه اختیارات وزارتخانه های مربوطه (راه و گردشگری) خارج است و بخشنامه هایی که صادر می کنند بدون اثر است و خاصیتی ندارد.
وی در پاسخ به این سؤال که به لحاظ حقوقی آژانس مسافرتی مسؤولیتی در بازگرداندن این پول ها و پیگیری مبحث ندارد، اظهار داشت: این مورد از توان آژانس ها خارج است. به ایرلاین ها نامه فرستادم و حتی تهدید به شکایت کردم، به وزارتخانه های مربوطه (راه و گردشگری) نامه نوشتم و مکتوب از قوه قضاییه استدعا کردم وارد مبحث شوند.



1399/02/09
13:27:29
5.0 / 5
2071
تگهای خبر: اثر , حقوق , خدمات , سند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
سایت مرجع رسمی وکالت آی-وکیل : حقوق مالکیت محفوظ است.

وکیل

وکالت

وکیل پایه یک

دادگستری

موکل

جستجوی وکیل مجرب

وکیل

محکمه

آگهی قانونی وکیل

وکالت

وکالت

دادگستری

وکیل ماهر

خانواده