پاسخ سازمان بهزیستی درباب انتشار گزارش سازمان بازرسی كشور

پاسخ سازمان بهزیستی درباب انتشار گزارش سازمان بازرسی كشور آی وکیل: در پی گزارش سازمان بازرسی کل کشور و تضاد میان محتوای رسمی این گزارش و آن چه در رسانه ها منعکس شده است، سازمان بهزیستی، جوابیه ای را به شرح زیر صادر کرد.


به گزارش آی وکیل به نقل از مهر، سازمان بهزیستی کشور ضمن تقدیر از اقدامات سازمان محترم بازرسی کل کشور و سازمان محترم اطلاعات استان تهران در بررسی عملکرد و برنامه های معاونت پیشگیری اداره کل بهزیستی استان تهران، نکاتی را به سبب تضاد فاحش میان محتوای گزارش رسمی سازمان محترم بازرسی با آن چه در رسانه ها منعکس شده است، به شرح زیر اعلام می نماید: ۱- گزارش مذکور مربوط به بازه زمانی سالهای ۹۴ الی ۹۷ بوده است و تخلفات گزارش شده مربوط به دوره مدیریت فعلی سازمان بهزیستی نمی باشد. ۲- به استناد گزارش منتشره، انحراف هزینه کرد قسمتی از اعتبارات تخصیصی در غیر مورد معین شده جزء اعتبارات حمایتی و مستمری مددجویان و معلولان نبوده و جابجایی صورت گرفته مربوط به کارهای تخصصی حوزه پیشگیری بوده است. ۳- با تاکیدات رییس فعلی سازمان بهزیستی در موضوع شفافیت و مبارزه با فساد، دفاتر نظارتی سازمان بهزیستی (دفتر مرکزی حراست و دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد) در عمل به وظایف ذاتی خود و برمبنای اطلاعات به دست آمده در سال ۹۸ به موضوع مذکور ورود نموده و بعد از بررسی های فراوان ضمن کشف تخلفاتی در جابجایی اعتبارات حوزه پیشگیری، علاوه بر عزل مدیرکل وقت، متخلفین به تخلفات اداری سازمان و دستگاه محترم قضایی معرفی نموده است. هم اکنون استقرار و فعالیت سامانه دیدبان، سامانه پرداخت متمرکز مستمری، سامانه پرداخت کمک به مراکز غیردولتی، سامانه فرزندخواندگی، سامانه پرداخت شهریه دانشجویی و … بعنوان اقدامات شاخص بهزیستی در مبارزه با فساد و کمک به شفافیت فرایندها و جلوگیری از تکرار چنین تخلفاتی، پیاده سازی شده است. ۴- اکنون مستمری جامعه هدف و سایر پرداخت های مالی موردی مددجویی بصورت متمرکز و الکترونیکی مستقیماً به حساب مددجویان پرداخت می شود. در گذشته به سبب فراهم نبودن و بسترهای الکترونیکی ارتباطی میان این سازمان و سازمان ثبت احوال، امکان شناسایی سریع افراد متوفی فراهم نبوده و امکان داشت تا مدتی بعد از فوت مددجو مستمری همچنان به حساب وی واریز شود. اینک با برقراری ارتباط الکترونیکی با سازمان ثبت احوال و گزارش گیری وضعیت مددجویان، این مشکل مرتفع شده است. شایان ذکر است که برداشت از وجه واریزی به حساب تمامی افراد شامل مددجو و غیرمددجو تابع قوانین و مقررات پولی و بانکی کشور است و در صورت فوت مددجو همانند سایر افراد جامعه بعد از طی مراحل انحصار وراثت، وجه موجود در حساب، متعلق به خانواده متوفی می باشد و امکان برداشت توسط سازمان بهزیستی و یا سو استفاده شخصی از آن وجود ندارد. ضمناً برای نخستین بار حوزه های نظارتی سازمان بهزیستی به وجود اشکال فوق الذکر پی برده و موضوع را به دستگاه های قضایی و نظارتی کشور گزارش نموده است. ۵- درباب اختصاص پلاک ویژه معلولان عزیز، سازمان بهزیستی برمبنای دستورالعمل کمیسیون پزشکی تشخیص معلولیت، فقط مرجع صدور معرفی نامه افراد معلول واجد شرایط به پلیس راهور ناجا می باشد و سایر پروسه اعطای پلاک ویژه معلولان توسط پلیس محترم راهور انجام می شود. ۶- باتوجه به پرداخت متمرکز و الکترونیکی مستمری و کمک های مالی موردی بوسیله حساب بانکی به مددجویان، توزیع کارت هدیه با هر شکل و عنوان، مدت هاست در سازمان بهزیستی منسوخ شده است. این امر درباب پرداخت های پرسنلی نیز صدق می کند. در آخر اعلام می شود که سامانه رسیدگی به شکایات و تخلفات احتمالی "دیده بان" با شماره ۱۴۸۲ آماده دریافت شکایات و درخواست های جامعه محترم هدف سازمان می باشد تا با مشارکت هم به گسترش شفافیت و اجرای عدالت کمک نماییم.


منبع:

1400/03/23
22:33:38
0.0 / 5
1242
تگهای خبر: تخصص , تخلف , جامعه , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
سایت مرجع رسمی وکالت آی-وکیل : حقوق مالکیت محفوظ است.

وکیل

وکالت

وکیل پایه یک

دادگستری

موکل

جستجوی وکیل مجرب

وکیل

استخدام وکیل

توکیل

خانواده

قانونی وکیل

وکالت ماهر

وکلا

وکیل قانونی