رئیس كل دادگستری تهران:

افتخار می نماییم در این سرزمین مقدس بر كرسی عدالت نشسته ایم

افتخار می نماییم در این سرزمین مقدس بر كرسی عدالت نشسته ایم آی وكیل: رئیس كل دادگستری استان تهران اظهار داشت: ما امروز در مجموعه دادگستری افتخار می نماییم كه در این سرزمین مقدس پرچم عدالت را بر دوش داریم و بر كرسی عدالت نشسته ایم.


به گزارش آی وكیل به نقل از روابط عمومی دادگستری استان تهران، غلامحسین اسماعیلی با گرامیداشت یاد و خاطره امام عزیز و تمامی شهدا انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، حرم خاندان (ع) و همینطور شهدای فاجعه حزب جمهوری اسلامی ایران و دستگاه قضایی و سید الشهدا نظام اسلامی شهید مظلوم آیت ا.. دكتر بهشتی و دولت مردان، شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: امروز كه برای بیعت با آرمان های امام در كنار مزار این شهدای گرانقدر در كنار هم قرار گرفته ایم؛ امیدوارم پاسدار واقعی خون شهدا و ادامه دهنده راه امام عزیزمان و سربازان خوبی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام عظمای ولایت، مرجعیت و رهبر فرزانه مان باشیم. رییس كل دادگستری استان تهران با اشاره به آخرین نامه حضرت اباعبدا.. الحسین (ع) به مردم كوفه تصریح كرد: آن حضرت برای تبیین نقش و جایگاه امامت و رهبری در جامعه فرمایشاتی دارند و اینگونه فرمودند: (فَلَعَمْرِی مَا اَلْإِمَامُ إِلاَّ اَلْعَامِلُ بِالْكِتَابِ، وَ اَلْآخِذُ بِالْقِسْطِ، وَ اَلدَّائِنُ بِالْحَقِّ، وَ اَلْحَابِسُ نَفْسَهُ عَلَی ذَاتِ اَللَّهِ) با این مفهوم كه ای مسلمانان كوفه و كسانیكه بواسطه وضعیت روز خودتان به امرای جور و ستمگر و ناشایست مبتلا شده اید و امروز با نوشتن نامه و پیك به دنبال یك رهبر شایسته می گردید بدانید امام و رهبر خصوصیت و خصوصیت هایی دارد و آن را بشناسید و بدانید رهبر كسی نیست؛ مگر آنكه عامل به قرآن باشد. اسماعیلی تصریح كرد: امروز گرچه جامعه اسلامی ما به بركت انقلاب، انس و الفت خوبی با قرآن پیدا نموده و شما خانواده های بزرگوار همكاران قضایی و اداری در طول سال و بویژه در این ایام؛ اهل انس و الفت با قرآن می باشید و در این روزها و شب های ماه مبارك رمضان زیاد قرآن تلاوت می كنید. لیكن سید الشهدا (ع) در مورد خصوصیت ها و مختصات امام می فرمایید: (مَا اَلْإِمَامُ إِلاَّ اَلْعَامِلُ بِالْكِتَاب) با این تعبیر كه تنها تلاوت قرآن، انس و رجوع به آن كفایت نمی كند و رهبر باید عامل به قرآن بود و امام خمینی (ره) مصداق عینی عمل به قرآن در جامعه ما بود و امام نیست؛ مگر كسی كه عدالت خواه و عدالت محور باشد و در این رابطه حضرت سید الشهداء (ع) در این رابطه فرمودند: رهبری باید خصوصیت عدالت و عدالت محوری داشته باشد؛ (اَلدَّائِنُ بِالْحَقِّ) رهبر باید متدین به دین و آیین الهی و آسمانی بر حق نازل شده از جانب خداوند متعال باشد، (وَ اَلْحَابِسُ نَفْسَهُ عَلَی ذَاتِ اَللَّهِ) و امام و رهبر باید تسلیم بی چون چرا در برابر خداوند متعال باشد و ذره ای هوای نفس در او نباشد. وی متذكر شد: ما امروز در مجموعه دادگستری افتخار می نماییم كه در این سرزمین مقدس پرچم عدالت را بر دوش داریم و بر كرسی عدالت نشسته ایم و شما خانواده ها، همسران و فرزندان عزیز كاركنان دستگاه قضایی باید به خودتان ببالید و افتخار كنید كه در زمره خانواده ای قرار گرفته اید كه مجری عدالت و عدالت محوری در جامعه اسلامی می باشند. رییس كل دادگستری استان تهران در ادامه خاطرنشان كرد: من با تمسك به كلام نورانی حضرت سید الشهدا (ع) در مورد خصوصیت های امام و رهبری و در سالگرد ایام رحلت آن عزیز سفر كرده و در تجلیل آن مرد بزرگ در این مكان جمع شده ایم تا بگوییم؛ امام دل در گرو اسلام داشت و فقط برای اسلام قیام كرد و بس و با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب و گذشت بیش از ۵۰ الی ۶۰ سال از آغاز نهضت، كسانی ما را فریب ندهند و به غلط به ما تلقین نكنند كه انقلاب برای نفت و گاز و آب و برای كسب نعمت و منفعت بود. وی ادامه داد: امام برای نجات اسلام قیام كرد و در آغاز قیام آنگاه كه در مدرسه فیضیه بر منبر امام صادق (ع) تكیه زد و علما و مراجع بزرگوار را مورد خطاب قرار داد و اینگونه گفتتند كه ای علما اسلام به داد اسلام برسید، اسلام دارد از بین می رود و اگر نبود به خطر افتادن اسلام و توهین های ناروایی كه از ناحیه سردمداران رژیم پهلوی به ارزش ها و باورهای دینی می شد؛ با وجود اینكه در حكومت استبدادی، مردم ما در فقر و فلاكت و در جهل و جهالت بسر می بردند و نه بهره علمی و اقتصادی، سیاسی و اقتصادی داشتند و امكانات فقط مختص بعضی از افراد خاص بود و مردم از نعمت هایی كه حق آنان بود و بایستی از آن برخوردار می شدند محروم بودند؛ چه بسا امام برای این ها قیام نمی كرد. امام زمانی احساس تكلیف به قیام را بر دوش خود احساس كرد كه ارزش های دینی مردم در معرض خطر جدی قرار گرفت و این رسالت را احساس كرد كه این تكلیف دینی را انجام بدهد و باید مراقب باشیم امروز پس از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب؛ دچار غفلت نشویم و باورهای دینی نزد ما یا نزد مردم جامعه ما رنگ نبازد و كم رنگ نشود.

اسماعیلی در مورد و خصوصیت های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تصریح كرد: امام عظیم الشان (ره) در طول مسیر انقلاب تكیه و توكلش بر خدا بود و از خدا می ترسید و از هیچ شخص دیگری هراس در دل نداشت و یك انسان خدا محور، سیاست مدار و آگاه به زمانه بود و جهان را خیلی خوب می شناخت و نه در روزهای نهضت و مبارزه و نه در روزهای پیروزی انقلاب در برابر ناملایمات و سختی ها و فشارهای گوناگون هیچگاه به غیر خدا تكیه نكرد و از غیر خدا نترسید و پس از خدا تكیه اش به مردم بود و باور و اعتقاد عجیبی به مردم داشت؛ اگر خطابه ها و سخنان امام را در دوران نهضت ملاحظه نمایید؛ پیام های امام از تركیه، عراق و فرانسه مدام توسط یاران و اصحاب امام به جامعه ما منتقل می شد و مخاطب تمام این پیام ها آحاد جامعه اسلامی بود و امام غیر از مردم چیزی نمی شناخت و امیدش در این نهضت به مردم ایران اسلامی بود و مردم هم خوب حرف و سخن امام را شناختند و با او همراهی كردند و امروز در اینجا و در كنار یاد و خاطره امام (ره) باید از مردمی تقدیر نمود كه پیر جماران را حمایت قرار دادند و حضور آگاهانه و با بصیرت در نهضت امام عظیم الشان داشتند.

وی خاطرنشان كرد: امام، دشمن و توطئه های وی را می شناخت و در مقابل دشمن تمام قد ایستاد و دست به دامن هیچ بیگانه ای دراز نكرد؛ نه در تركیه و نه در عراق و فرانسه و امروز ما شاهد این هستیم؛ خیلی از كسانی كه ادعاهایی دارند و از كشور گریخته اند و در دامن دشمنان نظام و انقلاب پناه گرفته اند؛ برای رسیدن به اهداف شومشان دست در دست بیگانگان و قدرت های استكباری گذاشته اند. اما امام از كشور تبعید شد و كسی كه دل در گرو جامعه، مردم و سرزمینش داشته باشد؛ هیچگاه از كشور خارج نمی گردد و همه آن هایی كه از كشور فرار كردند و اقامت در بلاد كفر را برگزیدند و آنجا شعار ایران و مردم دوستی را سر می دهند؛ این ها دروغ می گویند اگر مردم را دوست می داشتند در كنار مردم بودند.

رییس كل دادگستری استان تهران خاطرنشان كرد: امام درست است كه در یك برهه ۱۵ ساله را در كشور نبود؛ اما نه به خواست خودش و نه به اراده خودش و حضور امام در تركیه و عراق و در فرانسه و پاریس با اراده و میل خودش نبود و دشمنان می خواستند كه وی در این سرزمین نباشد؛ اما امام مطلقا حاضر نشد؛ برای هدف الهی كه داشت دست نیاز به بیگانگان دراز كند و چشم امیدش فقط به این مردم بود و اصلاً تكیه ای به بیگانه نداشت و همیشه آنان را دشمن می پنداشت و این را هم به ما آموخت.

ایشان در ادامه تصریح كرد: امام درس گرفته از مكتب ابراهیم خلیل (ع) و آن پیامبری كه امروز هم مكتبش برای ما درس آموز است و خدای متعال او و زندگی او را و روش حكومت او را و روش مقابله او با دشمنان خدا را برای من و شما الگو قرار داده بود كه خدای متعال در قرآن دو الگو معرفی می نماید؛ نخست نبی مكرم اسلام (ص) و دیگری ابراهیم خلیل (ع) و اینگونه می فرمایید: (قَد كانَت لَكُم أُسوَةٌ حَسَنَةٌ فی إِبراهیمَ وَالَّذینَ مَعَهُ إِذ قالوا لِقَومِهِم إِنّا بُرَآءُ مِنكُم وَمِمّا تَعبُدونَ مِن دونِ اللَّهِ كَفَرنا بِكُم وَبَدا بَینَنا وَبَینَكُمُ العَداوَةُ وَالبَغضاءُ أَبَدًا حَتّی تُؤمِنوا بِاللَّهِ وَحدَهُ) ابراهیم با دشمنان اینگونه سخن گفت و به دیگرانی كه باور و اعتقادی به خداوند ندارند اظهار داشت كه ما از شما بیزازیم و آنچه كه می پرستید اظهار تنفر، انزجار و بیزاری می نماییم و این مخالفت را تنها در دل نگه نمی داریم؛ بلكه این را فریاد می زنیم و امروز این فریاد را ۱۴۰۰ سال پس از اسلام و به نقلی اگر تاریخ ها درست باشد ۳۴۰۰ سال پس از تاریخ ابراهیم كه گفته شده است در حدود ۲۰۰۰ سال ابراهیم پیش از پیامبر اسلام بوده است، این فریاد و برائت ابراهیم نسبت به دشمنان هنوز در جهان اسلام طنین انداز است و قرآن بر این اقدام ابراهیم (ع) مهر تایید می زند و به ما فرموده است كه ابراهیم را در برابر دشمن الگو قرار دهید و به دشمن بگویید ما هیچ اطمینانی به شما و به كمك و مساعدت شما نداریم و ما می گوییم (كَفَرْنَا بِكُمْ وَبَدَا بَیْنَنَا وَبَیْنَكُمُ الْعَدَاوَةُ وَالْبَغْضَاءُ أَبَدًا) بین ما و شما یك دشمنی همیشگی و مستمر است.

ایشان در ادامه تصریح كرد: امام دشمن را شناخته بود و امروز اگر من و شما در این مكان جمع شده ایم كه یاد امام (ره) را گرامی بداریم و تجدید میثاق نماییم با امام (ره) هدف مضجع شریف امام نیست كه البته باید مورد احترام قرار بگیرد؛ بلكه هدف تفكر اندیشه و راه و رسم امام است. ما همانند قضیه تسخیر سفارت و یا جاسوسخانه آمریكا در ایران و تهدیدهای تند مقامات آن نباید از آمریكا و نعره های دیوانه كننده و مسخره او بترسیم و باید در برابر دشمن استوار و محكم بایستیم. قرآن و امام این درس را به ما آموخته كه باید در برابر دشمن ابراهیم وار بایستیم و كوتاه نیاییم.

غلامحسین اسماعیلی در ادامه سخنان خود با تاكید بر وجود دقت در برابر رفتار دشمنان نظام اسلامی عنوان داشت: دشمن در مبارزه تا فكر و اندیشه شما را نگیرد، دست بردار نیست و مطابق قرآن كریم و راه اماممان ما قرار نیست اینگونه باشیم كه حرف یهود، نصارا و حرف آمریكا و كشورهای اروپایی و جاهای دیگر را گوش نماییم بلكه اگر مقرر است مذاكره و تعامل نماییم و رفتار ما مطابق كلام وحی (وَبَدَا بَیْنَنَا وَبَیْنَكُمُ الْعَدَاوَةُ وَالْبَغْضَاءُ أَبَدًا حَتَّی تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ وَحْدَهُ) باشد و شما باید به حرف ما گوش كنید و اگر بنا به مذاكره است؛ بنا نیست ما پیشنهادات شما بپذیریم نه ما تسلیم پیشنهادات شما نمی شویم و اگر مقرر است به تفاهم برسیم؛ آنچه را كه ما می گوییم باید بپذیرید و اگر شما شرایط بحق ما را می پذیرید، ما با شما كنار می آییم و الا كنار آمدنی در كار نخواهد بود. رییس كل دادگستری استان تهران شخصیت حضرت امام (ره) را مورد اشاره قرار داد و اضافه كرد: پس از حضرات معصومین (ع) امام چنان شخصیت ویژه و ممتازی است كه توصیف شخصیت او برای اشخاصی مانند حقیر امكان پذیر نیست و امام یكی از نعمت های بی بدیل خداوند بر ملت ما و كشور ما بود. شخصیت ایشان آمیزه ای بود از برترین كمالات انسانی است و نمی توان وصف نمود. اما باید اذعان داشت كه امام شخصیتی توصیف ناشدنی دارد و دیانت، فقاهت، عرفان، سیاست، فلسفه، مدیریت، اخلاق و مردم داری را در حد اعلاء و كمالش توامان داشت. امام راحل تماماً صراحت وشفافیت بود و ایشان در این مجلس به نحوی و در مجلس دیگر به نحو دیگری سخن نمی گفت.

وی با اشاره به كلامی از حضرت امام حسن مجتبی (ع) تصریح كرد: آن امام می فرماید: (لَوْ أَنَّ النَّاسَ سَمِعُوا قَوْلَ اللَّهِ (عَزَّ وَ جَلَّ) وَ رَسُولِهِ، لَأَعْطَتْهُمُ السَّمَاءُ قَطْرَهَا، وَ الْأَرْضُ بَرَكَتَهَا، وَ لَمَا اخْتَلَفَ فِی هَذِهِ الْأُمَّةِ سَیْفَانِ، وَ لَأَكَلُوهَا خَضْرَاءَ خَضِرَةً إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ.) امام حسن مجتبی (ع) امامی كه درد تفرقه امت اسلامی را پس از نبی مكرم اسلام چشیده بود و در نافرمانی مردم شام و كوفه از امیرالمومنین (ع) را دیده بوده، امامی كه تولید دودستگی بین عالم اسلام و امت اسلام او را رنج می داد و امامی كه شرایط نابهنجار مردم از لحاظ اقتصادی می دید و آنچه داشت برای این مردم در طبق اخلاص گذاشت و تقدیم مردم نمود و بنابراین به كریم خاندان شهرت یافت به من و شما می فرمایید: (اگر مردم سخن خدا و پیامبرش را می شنیدند، آسمان بارانش را و زمین بركتش را به آنان می بخشید و هیچگاه در این امّت، اختلاف و زد و خورد پیش نمی آمد و همه از نعمت سرسبز دنیا تا روز قیامت، برخوردار می شدند. رییس كل دادگستری استان تهران در انتها سخنان خود تصریح كرد: عزیزان اگر امروز در وضعیت تنگنای اقتصادی، خشكسالی، تحریم و دشمنی دشمنان راه نجات می خواهید راه نجات این است كه سخن پیامبر، امامان و امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (حفظ ا..) را گوش نماییم و همه یك سخن را بگوییم. وی خاطرنشان كرد: امروز در جامعه ایران اسلامی اگر می خواهیم از نظر عقیدتی و سیاسی و از بعد علمی و اقتصادی پیشرفت و مشكل نداشته باشیم؛ چاره آن است كه امام حسن مجتبی (ع) امام درد كشیده جامعه كه آثار زیان بار سخنان نابحق را لمس كرده بود فرمود؛ كه بجای گوش دادن به سخن این و آن سخن پیامبر را گوش می كردند؛ دچار این مقدار تنگی معیشت نمی شدند و سخن پیامبر و امامان را گوش كنید ودر عالم امروز سخن مقام عظمای ولایت را به گوش جان پذیرا باشیم و گوش به حرف های دشمن نداشته باشیم و مطمئن باشیم كه آسمان بارانش را و زمین ذخایرش را بر ما عرضه خواهد نمود و اگر می خواهیم از ذخایر عظیم زمین و بركات آسمانی در ایران اسلامی بهره مند شویم و عزتمند و سربلند باشیم راهش را امام حسن مجتبی (ع) بیان داشته و بیاییم همه دل در گرو قرآن و خاندان (ع) امام عظیم الشان راحل و خلف صالح و شایسته ایشان مقام عظمای ولایت (حفظ ا..) داشته و دل در گروی بیگانگان نداشته باشیم؛ چون كه آن ها برای ما كاری نكرده و نخواهند كرد و شرط سربلندی ما این است و بس.


1397/03/19
14:30:05
5.0 / 5
100
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
سایت مرجع رسمی وکالت آی-وکیل : حقوق مالکیت محفوظ است.

وکیل

وکالت

وکیل پایه یک

دادگستری

موکل

جستجوی وکیل مجرب

وکیل

وکالت

مدافع

موکل

وکالت قانونی

دادگاه

وکیل ماهر

بررسی وکیلها