آخرین وضعیت پرونده قضایی مهشاد و ریحانه

آخرین وضعیت پرونده قضایی مهشاد و ریحانه به گزارش آی وکیل با وجود گذشت حدود یک ماه از صدور نظریه کارشناسی درباره پرونده واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست که به فوت مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی انجامید، یکی از وکلای اولیای دم ضمن انتقاد از عدم ابلاغ نظریه به آنان اظهار داشت: بر طبق این نظریه، راننده مقصر صد در صدی اعلام شده این در حالیست که مستنداتی در حوزه قصور مسئولان از شروع امر وجود داشته و دارد.



پرتو برهانپور در گفت و گو با ایسنا اظهارکرد: در تیرماه به وکالت از اولیای دم هر دو خبرنگار عزیز، شکواییه و وکالت نامه را در شعبه ۳ بازپرسی دادسرای ناحیه ۲۳ تهران - که ویژه نیابت قضایی است - ثبت کردیم اما بتازگی متوجه شدیم که در یک نظر کارشناسی به تاریخ ۵ شهریورماه برمبنای تصمیم یک هیات سه نفره از «کارشناسان وزارت دادگستری در حوزه تصادفات و امور وسایل نقلیه موتوری زمینی» راننده مقصر صدرصد حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران اعلام شده است.

وی اشاره کرد: این نظر کارشناسی که در فضای مجازی انتشار یافته است، نه به ما و نه به اولیای دم متاسفانه ابلاغ نشده است. ما برای نشان دادن حسن نیت خود و درخواست درنوردیدن روند قانونی، باردیگر در ۱۳ شهریورماه لایحه ای را مستقیما به بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان نقده ارسال و تاکید کردیم ما وکلای رسمی این پرونده هستیم و باید نظر کارشناسی را به ما ابلاغ کنند تا بتوانیم نسبت به آن اعتراض نماییم اما تا حالا نظریه به ما ابلاغ نشده است. واقعا نمی دانیم علت این کار چیست؟

وکیل اولیای دم اشاره کرد: از طرفین پرونده برای صدور هر نظریه کارشناسی باید دعوت شود اما این نظریه بدون دعوت از وکلای اولیای دم و وکیل خبرنگاران و خود خبرنگاران مجروح و استماع اظهارات همگی ما اعلام شده و عدم دعوت از وکلا و خبرنگاران مجروح شده تخلف هیات کارشناسی نیز شمرده می شود.

وی با اشاره به برخی از مستندات قصور برخی دستگاهها که منجر به واژگونی اتوبوس خبرنگاران شد، اظهار داشت: از اول راننده اعلام نمود و ما هم می دانیم که اتوبوس به شرکت پیمانکار ایاب و ذهاب کارخانه سیمان ارومیه تعلق داشت، فاقد صورت وضعیت بود و زیر نظر هیچ شرکت مسافربری قرار نداشت و تردد آن بدون مجوز بود.

برهانپور در آخر اظهارکرد: طبق مقررات هر گونه جابجایی مسافر مستلزم رعایت قوانین حمل و نقل جاده ای است. جاده محل تردد اتوبوس خبرنگاران از نوع درجه ۲ روستایی بوده است. برمبنای گفته های خبرنگاران در خصوص وجود پیچ ها و شیب های تند در جاده درجه ۲ روستایی نباید از چنین اتوبوسی استفاده می شد ضمن این که قبل از این اعلام نموده ایم که برمبنای پیامک های موجود و بلیت های تهیه شده، این تور مطبوعاتی از طرف ستاد احیای دریاچه ارومیه برگزار شده است بدین سبب فقط راننده نمی تواند مقصر باشد. سوال اصل اینجاست که چرا همه این مستندات کنار گذاشته شده است و راننده را مقصر صد در صد اعلام نموده اند. کارشناسان چطور توانسته اند نقش برگزار کنندگان این تور مطبوعاتی در حوزه انتخاب اتوبوس و جاده را نادیده بگیرند؟!




منبع:

1400/06/31
12:10:25
0.0 / 5
216
تگهای خبر: بازپرس , پرونده , تخلف , دادسرا
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
سایت مرجع رسمی وکالت آی-وکیل : حقوق مالکیت محفوظ است.

وکیل

وکالت

وکیل پایه یک

دادگستری

موکل

جستجوی وکیل مجرب

وکیل

وکیل مدافع

بررسی وکیلها

کانون وکلا

مدافع
کانون وکلا

محکمه

دادگستری