رییس هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل برگزیده شد

رییس هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل برگزیده شد آی وکیل: اعضای سازمان ملل متحد روز پنجشنبه رییس جدید هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل را برگزیدند و جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از 21 نواب رییس این مجمع برگزیده شد.


به گزارش آی وکیل به نقل از ایسنا و به نقل از قوه قضاییه، اعضای سازمان ملل "دنیس فرانسیس" از ترینیداد و توباگو را به عنوان رییس هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب کردند که از اواسط ماه سپتامبر، ریاست این شورا را برعهده خواهد گرفت.
انتخاب ایران به عنوان نایب رییس مجمع عمومی سازمان ملل و گزارشگر کمیته خلع سلاح سازمان ملل
مجمع عمومی سازمان ملل متحد بامداد امروز با اجماع، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در نیویورک را به عنوان نایب رییس هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی انتخاب نمود.
با این تصمیم، جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از پنج نایب رییس مجمع عمومی از گروه آسیا- اقیانوسیه در نشست آتی مجمع که از سپتامبر آینده و با حضور مقامات عالیرتبه کشورها شروع به کار خواهد کرد، منصوب شده است.
نواب انتخابی رییس مجمع عمومی علاوه بر مدیریت نشست های مجمع آتی، به همراه پنج عضو دائم شورای امنیت اعضای کمیته عمومی را می سازند که مسئولیت تعیین دستورکار و اولویت بندی نشست های مجمع را عهده دار خواهد بود.
مجمع عمومی همین طور با اجماع کاندیدای جمهوری اسلامی ایران را به عنوان به گزارشگر کمیته خلع سلاح و عدم اشاعه مجمع عمومی و عضو هیات رئیسه این کمیته منصوب نمود.
این انتصاب در حالی صورت می گیرد که طی هفته های گذشته، نمایندگی آمریکا در نیویورک تلاش گسترده ای در محافل دیپلماتیک برای جلوگیری از انتصاب ایران در این دو سمت انجام داده بود.
پیش تر ۵۶ عضو گروه آسیا-اقیانوسیه کاندیداتوری کشورمان برای این پست را به تایید رسانده بود.



1402/03/13
14:09:56
0.0 / 5
353
تگهای خبر: سازمان , قوه قضاییه
این مطلب آی وکیل را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
سایت مرجع رسمی وکالت آی-وکیل : حقوق مالکیت محفوظ است.

وکیل

وکالت

وکیل پایه یک

دادگستری

موکل

جستجوی وکیل مجرب

وکیل

محکمه

آگهی قانونی وکیل

وکالت

وکالت

دادگستری

وکیل ماهر

خانواده