در سال گذشته؛

1180 زندانی استان سمنان آزاد شدند

1180 زندانی استان سمنان آزاد شدند به گزارش آی وکیل، رییس کل دادگستری استان سمنان اظهار داشت: در 11 ماهه سال 1402 تعداد یک هزار و 185 زندانی بابهره مندی از ارفاقات قانونی به آغوش خانواده خود باز گشتند.



به گزارش آی وکیل به نقل از مهر، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان سمنان، محمد جعفر عبدالهی بیان کرد: در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ تعداد یک هزار و ۱۸۵ زندانی با بهره مندی از ارفاقات قانونی به آغوش خانواده شأن برگشتند و شش هزار و ۶۹۸ مورد مرخصی نیز به زندانیان اعطا شده است.
وی با اعلان اینکه تلاش و همت دادگستری کل استان سمنان، بهره مندی هرچه بیشتر زندانیان واجد شرایط ازا رفاقات قانونی می باشد، اضافه کرد: حبس زدایی، کاهش جمعیت کیفری و اعمال مجازات های جایگزین حبس از اهداف مورد تاکید رییس قوه قضائیه در سال ۱۴۰۲ بوده و دادگستری کل استان سمنان در امتداد نیل به این هدف از هیچ اقدام قانونی مضایقه نکرده است.
رئیس کل دادگستری استان سمنان اظهار داشت: مسئولان قضائی مکلف شده اند با بررسی دقیق پرونده های زندانیان و احراز استحقاق آنان، بهره مندی زندانیان را از زمان انشا رأی و حتی در جلسات شورای طبقه بندی زندان و بازدیدهای مختلف از ندامتگاه ها پیگیری کنند.
عبدالهی بیان کرد: ارفاقات قانونی شامل عفو منجر به آزادی و تخفیف، آزادی مشروط، آزادی باگذشت شاکی، آزادی تخفیف مجازات به سبب گذشت شاکی (ماده ۴۸۳)، آزادی تعلیق مجازات و مرخصی منجر به آزادی اتفاق افتاده است.
وی اضافه کرد: تعدادی از این محکومین به تعداد ۲۲۳ نفر با بهره گیری از پابند الکترونیکی از زندان آزاد شدند و نظارت بر آنان در بیرون از ندامتگاه ها ادامه دارد و بازگشت شرافتمندانه شأن به جامعه رقم خورده است.


منبع:

1403/01/07
10:45:59
0.0 / 5
181
تگهای خبر: پرونده , جامعه , دادگستری , زندان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
سایت مرجع رسمی وکالت آی-وکیل : حقوق مالکیت محفوظ است.

وکیل

وکالت

وکیل پایه یک

دادگستری

موکل

جستجوی وکیل مجرب

وکیل

محکمه

آگهی قانونی وکیل

وکالت

وکالت

دادگستری

وکیل ماهر

خانواده