سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در راه تحول دیجیتال و عملکرد جهادی آی وکیل: رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از عملکرد جهادی و مسیر تحول دیجیتال در سال 1404 توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور آگاهی داد. به گزارش آی وکیل به نقل از مهر، یکصد و شصت وششمین جلسه شورای عالی تحول و تعالی بامداد سه شنبه، ۲۸ اسفند اجرا شد. در این نشست، رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن تقدیر از معاونت ها و کوشش های انجام شده در راه تحول ثبتی، اظهار داشت: سال ۱۴۰۳ سالی سرشار از کوشش برای پیشرفت خدمات ثبت اسناد و املاک، گسترش زیرساخت های الکترونیکی و ارائه خدمات هوشمند به مردم بود. تحول دیجیتال؛ اولویت نخست سازمان ثبت اسناد بابایی با اشاره به نقش پیشرو سازمان در تحقق ایران دیجیتال، تاکید کرد: ثبت اسناد امروز در راه گذار به یک سازمان بطورکامل دیجیتال قرار دارد و باید از همه ظرفیتهای قانونی برای پیشرفت کیفیت خدمات الکترونیکی و کاهش مراجعات حضوری استفاده نمائیم. وی اضافه کرد: امسال در تمام استانها یک واحد هوشمند و الکترونیک ثبتی افتتاح شد و انشااله در سال آینده این روند ادامه و تعداد واحدهای ثبتی تمام الکترونیک افزایش خواهد یافت. توجه به نقش مدیران و کارکنان در تحقق اهداف کلان سازمان رییس سازمان ثبت اسناد قوه قضائیه با اشاره به نقش کلیدی مدیران استانی و کارکنان صف، بیان کرد: مدیران باید با روحیه جهادی، در بین مردم حضور یابند و دغدغه های ثبتی را از نزدیک بررسی و حل کنند. نظارت ها باید با نگاهی اصلاح گرایانه همراه باشد و آموزش مستمر بازرسان در دستور کار قرار گیرد. وی همین طور بر ضرورت گزارش دهی مستمر فاکتورهای عملکردی استانها تاکید کرد و اصرار کرد ارزیابی ماهانه کمّی و کیفی عملکرد در عرصه اسناد و املاک صورت گیرد. پیشرفت های حوزه املاک، اسناد و فناوری های ثبتی در آغاز این جلسه، کشاورز، معاون امور املاک و کاداستر سازمان، از تثبیت بالاتر از ۱۱ میلیون و ۳۲۷ هزار هکتار از اراضی کشور آگاهی داد و اظهار داشت: استانهای گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مازندران و زنجان را از نظر بیشترین میزان حدنگاری معرفی نمود. سعادتیان، معاون امور اسناد سازمان نیز اعلام نمود که ۲۵۲ هزار پرونده اجرائی تشکیل و ۲۴۸ هزار پرونده مختومه شده است. وی از اجرای رتبه بندی دفاتر اسناد رسمی، قدردانی از سردفتران برتر، و ثبت بالاتر از ۸۰۰ هزار شرکت امسال باوجود مشکلات اقتصادی آگاهی داد و اشاره کرد که سال آینده تمامی امور اسناد بصورت الکترونیکی صورت خواهد گرفت. در ادامه، طاهریان، معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیکی ثبتی، از بروزرسانی پایگاه های داده، مقاوم سازی سامانه ها و اجرای ۸ ابر پروژه نرم افزاری آگاهی داد. وی توسعه سامانه های مواد ۲ و ۱۰ قانون الزام را از مهم ترین اقدامات این معاونت برشمرد و هدف گذاری تکمیل آنرا تا پایان فروردین ۱۴۰۴ اعلام نمود. معرفی مدیر جدید دفتر برنامه، بودجه و آمار در آخر این جلسه، یزدان خسروی به عنوان مدیر جدید دفتر برنامه، بودجه و آمار معرفی گردید و بر ضرورت همکاری بین بخشی، تسریع در رفع موانع ثبتی و تحقق کامل اهداف الکترونیکی سازی سازمان در سال آینده تاکید شد. منبع: آی وكیل 1403/12/30 19:03:57 0.0 / 5 123 تگهای خبر: اسناد رسمی , پرونده , خدمات , سازمان این مطلب آی وکیل را می پسندید؟ (0) (0) X تازه ترین مطالب مرتبط نمونه گیری از 19 پیکر ناشناس حادثه بندر رجایی اجرای سند تحول و تعالی در اولویت دستگاه قضایی است از چه سنی می توان در سامانه ثنا ثبت نام کرد؟ تفاهمنامه همکاری بین دادگستری استان تهران و شورای شهر منعقد گردید نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۶ بعلاوه ۵