سازمان پزشكی قانونی اعلام كرد

۲۵۹۶ كشته در حوادث جاده ای طی دو ماه نخست ۱۴۰۰

۲۵۹۶ كشته در حوادث جاده ای طی دو ماه نخست ۱۴۰۰ آی وکیل: برمبنای آمارهای سازمان پزشکی قانونی کشور، در حوادث رانندگی دو ماهه نخست امسال دو هزار و 596 نفر جان خودرا از دست دادند که از این تعداد دو هزار و 89 نفر مرد و 507 نفر زن بودند.



به گزارش آی وکیل به نقل از ایسنا، اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام نمود:

آمار تلفات حوادث رانندگی دو ماهه ابتدایی سال جاری در مقایسه با زمان مشابه سال قبل که آمار تلفات یکهزار و ۹۸۰ نفر بود، ۳۱.۱ درصد بیشتر شده است.

به نظر می رسد یکی از دلیلهای رشد کشته های تصادفات رانندگی در دو ماهه امسال لغو و یا کمتر شدن محدودیت های سفر ناشی از شیوع ویروس کرونا در مقایسه با زمان مشابه سال قبل است که افزایش تعداد تلفات و مصدومان تصادفات را خصوصاً در روزهای نوروز و فروردین ماه به دنبال داشت.

بر اساس این گزارش در دو ماهه امسال بیشترین آمار تلفات تصادفات به ترتیب مربوط به استانهای فارس با ۲۴۰ و سیستان و بلوچستان با ۱۹۴ و تهران با ۱۷۸ و کمترین آن مربوط به استانهای ایلام با ۱۷، کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱ و خراسان شمالی با ۳۴ فوتی بوده است.

در دو ماهه اول امسال، ۴۶ هزار و ۷۹۸ نفر نیز در حوادث رانندگی مصدوم و به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که این تعداد نیز در مقایسه با زمان مشابه سال قبل ۳۰.۲ درصد بیشتر شده است.

از کل مصدومان تصادفات فروردین و اردیبهشت امسال ۳۴ هزار و ۳۸۶ نفر مرد و ۱۲ هزار و ۴۱۲ نفر زن بودند.

*مرگ یکهزار و ۱۹۷ نفر در تصادفات اردیبهشت

در اردیبهشت امسال نیز یکهزار و ۱۹۷ نفر در تصادفات جان خودرا از دست دادند که در مقایسه با زمان مشابه سال قبل رشد ۴.۹ درصدی داشته است.

تعداد مصدومان تصادفات که به این سازمان مراجعه داشته اند نیز در این ماه ۲۲ هزار و ۳۶۳ نفر بوده که نسبت به زمان مشابه سال قبل ۲.۸ درصد کمتر است.

*توصیه به هموطنان

سازمان پزشکی قانونی کشور با استناد به آمارها و مستندات گردآوری شده در واحد آمار این سازمان که تفاوت قابل توجه تعداد تلفات تصادفات دو ماهه امسال نسبت به سال قبل را نشان می دهد، به هموطنان سفارش می نماید تا به دستورالعمل های اعلام شده در خصوص محدودیت سفر برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا باتوجه به شروع پیک پنجم بیماری توجه نمایند و در صورت ناگزیر بودن از سفرهای ضروری، نکات ایمنی و سفارش های لازم برای رانندگی ایمن را مد نظر قرار دهند.





منبع:

1400/04/14
09:59:46
0.0 / 5
618
تگهای خبر: پزشكی قانونی , سازمان , قانون
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
سایت مرجع رسمی وکالت آی-وکیل : حقوق مالکیت محفوظ است.

وکیل

وکالت

وکیل پایه یک

دادگستری

موکل

جستجوی وکیل مجرب

وکیل

وکلا

وکیل
وکالت قانونی

وکالت

مدافع

آگهی قانونی وکیل

وکیل دادگستری